24 maj, 2013

Fredagsbilder




Att ha semester är såklart alltid något lättsamt att genomföra,
och den går så fort ~ alltid.
Att verkligen kunna njuta av den,
fullt ut.
kan vara desto svårare tycker jag.

Denna gång lyckades jag ändå rätt bra,
kanske för att vi är sådana kontraster jag och den andra.
Jag med myror i brallan, och den andra med en tegelsten.
Men ack så glad jag är för det,
att jag vilade,
med tanke på högen som väntade mig under måndagsmorgon,
väl tillbaka på arbetet igen.





Ljudet av hav var det första jag noterade när vi klev ut från taxin,
mjuka vågor som flyter mot land.
Morgonpromenaden då denna första morgon,
efetr stranden mot staden,
gav många oh och ah,
när man sakta såg båtarna som guppade där vid hamn.
Vilken känsla att fara från synen av is vilandes,
till kristallblått öppet hav.







Vi tog turbåten ut till P. Luka,
och promenerade efter den slingrande vägen,
jämns med havet.
Och stannade precis där,
där endast vi befann oss,
med utsikt över det kristallblåa,
tuggandes på den färska baguetten med lite mjukost,
och skålandes med lokal ölsort.
Ja, hela veckan lång,
hade jag kunnat vara där.






Att sitta vid hamnen, på en mysig uteservering,
med en drink i handen,
ja nästan mitt på dan,
och återigen beundra alla dessa båtar förtöjda vid bryggan,
var som sagt ett slag för sig.

Och så måsarna och den där fiskbåten,
men det tar vi nästa gång.

Fin fredagskväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar