28 juni, 2013

Grå fredag eller dansande vackert




Veckan bjöd på sol, värme och inbjudan till strömmingsfiske,
men slutade med grått, regnande och feberläge.
Igår föll regnet som spön i backen,
och trots tröttheten som envist klamrar sig fast i min kropp,
i febertider,
tassade jag upp och ställde mig vid balkongdörren,
med näsan utstickande och luktade.
Luktade på dansande sommarregn.
För visst är det ändå magiskt på något vis,
det där regnet som spricker ut i en doftorkan av sommar.






Ändock fast det är grått, är det sagolikt vackert,
denna sommardag, och gårdagens sommarregn.
Precis som de fotona från midsommaraftonens bröllop,
men kanske mest det som togs i mitt i den rykande natten.,
med midsommarnattens ljus,
som ivrigt sträckte sig över dansbanan,
och så en brud som badar mitt i detta.


Önskar en fin helg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar