30 juli, 2014

Pressgurka




Vi dukar fram lite smått och gott till middagsmaten,
suomi makkara, kyckling, broccoli och  saltgurka och pressad gurka.
Trots behaglig värme och en sol som tittade fram lite då och då,
lade jag mig på soffan under filten (!) innan middagen och blundade några sekunder.
~ vi har faktiskt semester,
som den andra betonande och menade att det är helt Okej,
att ta sig en liten tupplur mitt på dagen.





Och så hamnade jag framför datorn,
som jag knappt har tittat åt på ett tag,
med en kaffekopp i handen och mer än så blir det nog inte ikväll.
Det känns ändå helt Okej det också,
och jo just ja,
~ vi har ju faktiskt semester.

Det är Ernst snabba pressgurka som fick fastna på bild,
receptet finns här.
Tips är dock att minska på sockret...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar