25 augusti, 2014

Och så några till...







Jag stiger upp i ottan och dricker kaffe och redigerar bilder.
Fast egentligen skulle jag ta en morgonpromenad,
för att spara lite tid till efter jobbet,
då klockan alltid springer maratonlopp.
Men vem försöker jag lura egentligen,
inte kommer det bli någon morgonpromenad,
det var länge länge sedan jag hade det drivet.
Istället blir det just kaffe och någonting trivsamt,
såsom att redigera bilder, eller läsa i boken.
Jag älskar mornarna.








Börjar lite smått skapa min mål och visioner,
medan jag går till bilen för att köra till arbetet.
Det är just på höstarna jag formulerar dem vimmelkantigt på pappret.
Och så skriver jag ner sådana dagliga saker,
och viker ihop,
och sätter i plånboken som oftast alltid är med.
Jag tror på tankens kraft.







Och till helgen blir det att plocka än mer svamp.
Själva plockandet är jag inte så mycket för,
den andra är betydligt mer ivrigare,
utan det är lunchpausen och matlagningen över öppen eld,
eller att koka kaffe ute i naturen.
Och sedan för all del,
att få tända ljus,
och ta på sig helly hansen och yllesockor 
( dock är det kanske lite förvarmt för det ännu ),
och kanske till och med ett glas rött,
och putsa svampen och smälta ner den för att sedan få hamna i frysen.
Då känner jag mig rik.

~ i korgen var det citronslemskivling, tegelsopp och kantareller.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar