02 februari, 2012

Fredag och Februari



Så var det fredag.
Kylan biter sig fast här uppe i Norr, och det biter i kinderna när jag traskar till skolan.
Lager på lager måste det blir, med helly hansen och fleece kalsonger för inte orkar jag frysa.
Sedan skala av sig allt när man väl är inne i värmen och precis blivit sådär jätte varm.
Idag är det -30 på termometern, så idag blir det att pälsa på sig ordentligt.



Och Februari knackade på,
och med sig hade den ett paket från Mora,
med världen finaste klänning i...


Det känns bra, att vi ändå går framåt mot det där ljusa och fantastiska.
Januari månad har varit väldigt trist,
och jag har mer eller mindre varit halv om halv grå om dagarna.
Men det hör till och inte konstigt heller, solen har knappt visat sig sedan i oktober.
Ska skaka av mig allt det där gråa och fylla kroppen med positivt energi,
som får cirkulera runt och smittas av till andra.


Fredag.
Fredagsmyset idag blir en riktig mysig variant,
med raggsockor och flanell skjortan,
uppkrupen i mitt hörn i soffan.
Efter en dag med tragglande siffror och derivator,
vilken denna fredag nog kommer bjuda på,
kan det passa bra tänker jag.
Middagen består av en enkel potatissoppa med färskt bröd.
Att fredagar är heliga, kan ni känna så?
Det är den dagen jag oftast gör det jag verkligen måste få göra,
att få ha min egen tid.



Och fin Helg till Er,
Tack för att Ni tittar in Här.
Även fast jag själv tycker inspirationen tryter mer än värst.

1 kommentar:

  1. Så vackra bilder på dig! Älskar ljuset och känslan i dem. Ditt bildspråk tilltalar mig väldigt mycket och dina matbilder är helt ljuvliga! Den där blåbärsmoussen ska jag ta och prova i helgen. Mums.

    Ha en riktigt fin fredag och helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera