25 februari, 2012

Passion





Jag måste vara bland det tråkigaste att fredagsmysa med,
kring åttasnåret gäspades det för fullt och kröp till kojs alltför tidigt kanske.
Väcktes i vanlig ordning av Katten Gustav som beordrade frukost ögonaböj,
och lördagsmorgonen tog sin början.


Var tvungen att beundra alla glasen, som fint stod uppradade i kylskåpet,
vars innehåll är passionspannacotta.
Den andra och jag, tillagade detta igår,
och den himmelska doften spred sig här hemma.
Oj.
Det var namntvillingen som bjöd in mig i denna fantastiska värld,
då hon bjöd på denna efterrätt en gång i höstas.
Tack för det.
Ett recept att tillaga efter finner ni här.




Passions-frukt är inte heller någonting jag direkt handlar med mig hem,
och när jag stod på affären och tittade på dessa skrynkliga bollar,
slog det mig att jag aldrig handlat hem sådana förut.
Och vilka ska jag ta, var en bra fråga,
där jag stod och trampade. 
Namntvillingen hade koll, så jag fick med mig hem precis vad jag behövde,
och mer passion för mig hädanefter för viken lyx att ha en sådan som väntar.


Nu ska jag ta ett ordentligt snack med strykjärnet,
vi om någon kan inte samarbeta,
men tänkte att om jag är lite tålmodig och försiktigt,
kanske att man vita skrynkliga dyk blir lite..mindre skrynklig?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar