21 augusti, 2012

Someone






Tidigt imorse,
snörde jag på mig jogginsskorna och gick ut i friska luften.
Sömnen dröjde sig envist kvar i kroppen,
men fötterna var raska och pigga.
Regnet låg i luften och skogens doft stack i näsan,
jag tog djupa friska andetag,
och andades allt detta allt.
Jag mötte ingen på vägen,
endast jag och mina tankar som rast promenerade.
Men ändock, 
var jag inte ensam.







Jag sitter med kaffekoppen i handen,
den som är köpt i finland och är vit och blå randig.
Passade på igår,
då vi samlades några åt fikade kladdkake-muffins,
och drack kaffe,
att faktiskt fota de där små.
Om än någon bild,
så alltid någon bild,
att pyssla med, 
nu när jag är i denna skaparanda,
och kan sitta timtals.
Ibland blir det bra, ibland raderar jag alltihopa, 
men det gör faktiskt inget, 
det är själva skapandet som är viktigt.
Det är det jag behöver.




3 kommentarer: