21 april, 2014

en sån dag




Idag har det varit en sådandär dag,
~ som kräver massvis med choklad,
när tankarna förvirrat försöker samla sig,
och allt flyter ihop i något sorts grått dis.
När den härliga ledigheten nästan nästan är slut,
och jag försöker på något vis landa.






Jag frågade den andra om vi skulle hitta på något,
och med något så vet jag knappt själv vad jag vill.
Byta däck tyckte han,
och tvi tvi tvi så trist,
kunde han inte komma på något roligare?.
Nä, inga däck ville jag byta,
(fast jag gjorde det ändå såklart, och nu känns det riktigt bra)
utan gjorde mellanmål istället,
på finnbröd med avokado, rökt lax och rädisor,
och så satt vi ute i solen,
och sköljde ner med en kaffetår.







Vi har pysslat ute på "altanen" också,
ingen altan är det då vi bor en trappa upp,
men ytan är stor där ute på balkongen,
med trall och utemöbler så nästan en altan,
och jag funderar på att köpa ett växthus,
fast i skåpformat.
Gurkor, tomater, chili kanske,
skall kanske få trängas där på hyllplanen.




Och det var den annandagspåsk,
efter härliga dagar ute på paradisön,
och ett ansikte som behöver få vila lite från solens starka strålar.
Och jag tänker mig lite chokladmousse nu,
och kanske kanske en till kopp med varm choklad,
och dyka ner där under täcket.

Hoppas ni haft en fantastisk påsk
 och att veckan fortsätter i samma anda.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar