18 augusti, 2017

bilder x tre




Mina andra dahlior har börjat blomma,
och den lyxen att gå ut barfota på morgonen,
med morgonrocken tätt lindad runt kroppen,
och klippa av några färska blommor att sätta på bordet,
~ tillsammans med den blommande myntan.
En av de rogivande stunderna under denna sommar,
som jag bär med mig in i hösten.





Och det sprutar squash i pallkragarna.
Jag plockar en efter en, men hinner inte med.
Har införskaffat en stor burk att lägga in dem i,
med chili, vitlök och ingefära.
Blir gott till höstens grytor,
tillsammans med kanske äppelkompott.





Och så avrundade vi semestern,
med att bada den finaste vi har,
~ i det finaste vi har...
Och efteråt hängde vi en stund i "relaxen",
som jag bestämt tror kommer användas flitigt under kommande höst,
och jag tänker mig en trave böcker, en kopp the,
tända ljus och såklart en brasa,
med ögonen vilandes på havet.

Hösten har varit påtaglig på någotvis hela sommaren kan jag tycka,
och riktigt färdig med sommaren är jag inte,
men välkomnar ändå hösten med öppen famn iklädd en tjock stickig tröja,
och gummistövlar förstås,
pysslandes här på gården.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar