10 augusti, 2017

På bron






Jag hänger upp mina fyndade solcellslampor,
på armeringsjärnen där ärtskidorna får klättra.
Har försökt hålla mig vaken på kvällarna för att se hur de lyser,
men så upptäckte jag igår att jag behöver inte försöka lika mycket,
då mörkret kryper närmare.

Vi pysslar på här hemma,
och tar varje dag lite som den kommer.
Väldigt behagligt och ovant.
Igår vart det spontanmiddag ute vid havet,
tillsammans med en av mina nära,
och vi försökte mellan tuggorna prata allt vad vi orkade.
Tog sedan en promenad på en slingrande grusväg,
och jag plockade blommor till lillpyret,
att ställa på köksbordet.


För några dagar sedan åt jag min middag ute på bron,
tillsammans med ett glas rött.
Att denna bro ger mig så mycket lycka.
Idag klev jag ut och lyssnade på regnet,
i morgonrocken och barfota,
medan lillpyret omfamnades av John Blund för en morgonnap.
Så vackert det är,
där utanför dörren och fönstren,
och doften som slår en,
~ en blandning krispighet, grönska och lugn.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar