25 januari, 2012

Skidorna mina

Jag, påsken 2009, tar en liten vilopaus vid isen.

Här sitter jag vid datorn,
sådär skönt avslappnad i kroppen efter en skidtur.
Tidigare under dagen fanns det ingenting annat jag önskade,
än att få slippa åka skidor just idag.
Just idag när jag var så trött i både kropp och knopp.
Men så, i spåret, kom den där verkliga glädjen,
den där friheten jag finner i mina skidor.
Den där friheten som tar mig var som, när som under denna tid,
med hjälp av mina skidor.
Som dessutom inte bara gör mig stark i kropp och själ,
utan dessutom tar mig ut, i friska luften.
Trots att de är hur gamla som helst, och inte den minsta gnutta av valla,
vilket jag dock borde ta och åtgärda,
så är de ändå så bra.

Och i helgen pratas det om en liten utflykt,
med ostmackor och kaffetermosen innan klackarna och klänningen åker på igen.
Kanske att vi tar med oss skidorna vi då,
och tar en tur på isen.


1 kommentar:

  1. Härlig bild och de är verkligen skönt att åka skidor. Frihetskänsla=)

    SvaraRadera