14 januari, 2012

Yes


Då var tenta perioden över för denna gång,
och jag är helt slut.
Jisses vilken intensiv och tuff vecka det har varit,
tänka sig att det tar så mycket kraft att lära sig.
Har skrivit den svåraste tentan någonsin, och jag kan inte förstå ibland hur de tänker.
Så den kommer jag få göra om och och göra rätt.
Det vet jag.

Men nu blir det ett varmt bad med en massa tända ljus,
och tassa omkring i morgonrocken lite för länge,
och vila sig några sekunder i den där mjuka julklappen,
och bara vara.
Kanske surfa runt lite på den därra macen, 
eller titta ut genom fönstret och titta på den där himlen där uppe,
om inte bara för en liten liten stund.
För på måndag det om igen, ännu intensivare den här gången skulle jag tro.


Men sedan är det jag som tar på klackarna,
och skuttar ut i lördagskvällen.

Fortsatt fin Lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar