28 mars, 2012

Mitt i veckan




Jag har minsann påskpyntat jag,
till pälsbollarnas stora förtjusning.
Eller ja, fjädrarna ligger och väntar på att få pryda påskriset,
och endast en liten kyckling hittades.

Lilla tigern fann snabbt ett  litet påskägg,
som han ibland,
kors i taket,
 går omkring med här hemma.
Tyvärr är det endast den första mikrosekunden som är spännande,
sedan tappar han intresset och väntar på att någon annan skall roa han.







De små liven växer inte riktigt i den takt jag hade tänkt,
några har fått gulnade blad också,
misstänker att jag i vanlig ordning håller på att dränka dem.
Och så lyser solen lite med sin frånvaro också,
kanske att de får för lite sol?
Annars har vi varit på jakt efter en kaffe panna,
en sådan man använder för att koka kaffe över öppen eld,
men icke sa nicke,
det var lättare sagt än gjort kan jag lova.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar