26 mars, 2012

Ny morgon




Godmorgon på er,
kan ni tänka er, att snart går vi in april månad?
Glada, soliga, ljusa april,
med färgsprakande pynt och ägg.

Och sommartid har vi fått,
härligt med ljusare mornar,
även fast jag brukar slå upp mina ögon redan före 06.00,
känns det som en sovmorgon nudå när klockan visar 07.00 redan.
Raskt av med täcket,
och så blinkar jag mot soltrålen som funnit en glipa i persiennen,
och har sitt sikte mitt i mina ögon.
Kittlande lätt fyller den upp hela rummet med ljus,
och ja,
att lyckas somna om då..







Vet inte om det är det gråa vädret, 
som gör att ögonlocken känns lite extra tunga,
och ögonen lite extra grusiga.
Men fåglarna kvittrar där ute,
go morgon, go morrrrronnn,
och Katten Gustav ropar och säger att deras magar kurrar.
Nej, upp och hoppa, rice and shine,
kaffe skall kokas och frukosten skall smaka.
En fantastisk ny morgon har precis startat.



Fin dag till er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar