29 juni, 2018

snart två månader







Vår Lillebror växer så det knakar och är snart två månader!
Herrejisses så dagarna flyger iväg.
Fast ändå, kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde dagen innan när jag vaknar på morgonen,
tänker att det är bra för då torde jag vara i nuet.
Lillenbor sover gärna länge på mornarna,
och jag passar på att mysa med han en stund,
innan han somnar om, strax efter att Storebror skuttat upp.
Långsamma mornar råder just nu,
och det gillar nog hela familjen.
Så skönt slippa titta på klockan och passa tider,
förskolor och jobb,
utan nu hinns det med både en och två extra koppa kaffe,
och rita lite extra länge med Storebror eller bläddra i någon bok,
utöver allt busande förståss.

Vi påbörjade projekt bygga veranda,
med utsikt över havet,
och i skrivandets stund skruvas de sista skruvarna.
Sen ska vi ta en bastu jag och den andra,
och sitta på vår veranda,
som vi trodde skulle ta hela sommaren.
Vi ska skåla för sommarlov och för livet.
Så himla fint.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar