01 juni, 2012

Härliga fredag






I vanlig ordning har jag ett hektiskt schema idag,
så att asfalten låg blöt där utanför fönstret och dynorna på stolarna ute balkongen likaså,
gjorde inte alls så mycket.
Känns som att jag bestigit världens högsta berg nästan,
inte fysiskt men på något sätt ändå.
Saker och ting har gott så fort,
att jag inte hunnit reflektera.
Får hoppas att jag hinner ikapp under min resa,
och att jag kan vara här och nu igen.








Och så var det så tyst på morgonen,
ingen Katten Gustav som kom och väckte mig,
för att beordra frukost ögonaböj.
¨Fick fundera länge innan jag kom på att de båda pälsbollarna har semestern
och nu mera hoppar på stenar  med känsliga tassar,
 rullar runt i växtligheten  och på bryggan,
och ligger på lur i det högra gräset.
Precis som en liten panter och tiger ska göra.

Så jag tänkte nog,
att jag börjar med kaffe i vanlig ordning.
Och sedan får vi se planerna resten av dagen.


Ha en fantastisk fredag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar