20 juni, 2012

Midsommar..






Sakta men säker kryper lusten att skapa tillbaka,
Lusten att fota och vara kreativ. Har mängder med biler att pyssla med,
Vilket jag gärna gör nuförtiden - för att lära och upptäcka ade möjligheter som finns.
Försöka på något sätt gå trampa upp en stig där känslan får bestämma riktning..
I dalaskogarna fanns det en äng som vi begav oss till,
Jag och namntvillingen.
Hon var så söt hon, och fastnade på varenda bild:)






Sommarblommorna bredde ut sig där ängen, det var varmt minns jag.
Ivrig som få fotade jag trots att jag förstod att det var alledels för ljus,
Solen var alldeles för stark.
Men det tycktes inte kameran nästan bry sig om,
Utan bilderna vart betydlkigt bättre än vad jag väntat.
En fj'ril flög förbi, vi försökte fånga och föreviga den på bild,
Men ack.
Vi fick nöja oss mrf blommorna och ängen.







Så sprang dagarna förbi i min lilla egna bubbla, och det var dags för underbara midsommar.
Fick ett sms från en sådan guldgruva jag lärt känna på senare dar,
och ser framemot att umgås mycket med när vi båda finner lite tid.
Hon bjöd mig och den andra till midsommar firande med bastu, badtunna och grillning 
- säkerligen en fart fylld afton med mycket skratt och  ny bekanskap.
Så avslutade hon det hela med " att om jag känner dig rätt är du i stugan och äter sill" ,
 och ett smygande porlande skratt kröp fram inom mig.
Känner hon mig så bra redan tänkte jag, 
samtidigt som jag vet att jag är nog precis lika öppen som en bok.
Men visst är det så att det blir midsommarafton ute på paradisön.
Jag längtar till doften av hav, ljudet av båtar, och känslan av totalt frihet, 
- den känslan finner jag endast ute till havs.
Ett bastubad i sommarkvällen får det bli, för att testa den superba saltvattentvålen,
som tydligen flyter extra bra i både söt och saltvatten.



Vill önska er en fantastisk midsommar, 
och att solen och värmen gör oss alla sällskap.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar