09 oktober, 2011

Havsvinden





Söndag. Kom på att jag ville till havet och känna på havsvinden och fotografera.
Slarvjeansen åkte på, likaså mössa och yllesockor. En helt vanlig jag,
i de kläder jag gärna ofta går i.
De där mysiga, stora och sköna sakerna, oftast med en liten historia.
Har tidigare funderat på varför jag egentligen inte är ute på paradisön,
och fiskar lite sik, och fick svaret där ute vid vågorna.
Då fingrarna sakta började domna bort greppat runt kameran,
och då dessutom dra upp nät från iskalla havet, nej tack.
Inte denna höst jalla fall.






Vi for vidare, i jakt på fåglar.
Hamnade i skogen också, men vände fort. Kallt vart det trots både helly hansen och tjock jacka.
Längtade hem efter tända ljus och choklad.



4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska höstbilder! Känns som en sådan promenad som man vill hem och värma sig framför en öppen spis efter :)
    Söndagar är sannerligen dagen för lyx, och visst önskar jag att sylten i bullarna var egenplockad och hemmagjord, men bullarna var iaf hemmabakade :)
    Hoppas du har en härlig start på veckan. Idag ska jag plugga och stå i, men göra ett litet avbrott för en fika med goda vänner. Visst lyxar man väl på måndagar också? :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Såg din kommentar i tävlingen hos Vita villa vila och vill bara berätta att Gnistra i Norr även inom kort kommer öppna vanlig butik i Luleå (Kronan H3).

    Härliga bilder i din blogg förresten!

    //Jeanette

    SvaraRadera
  3. Härligt och bo så nära havet som du gör, men kan tänka mig att det är kalla vindar nu. Men du är bra klädd, jättefina bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilka fina höstbilder! Men jag måste erkänna att jag började lite huttra när jag såg dem...

    Du kommer nog med största sannolikhet hitta ett par liknande skor.

    SvaraRadera