04 oktober, 2011

Randiga


Det här är polkagris stövlarna. Jag som inte har gått i ett par stövlar på kanske 10 år,
skulle kunna gå i dessa jämnt.
Och de gör mig så glad med den röda, randiga färgen, och jag skuttar fram i dem.
Gärna i vattenpölar och så sjunger jag, högt.  Vattnet skvätter, och mina leggins blir blöta,
Mitt i detta kommer jag på mig själv, och traskar vidare. 
Men roligt hade jag.

Och så regnade det igår så jag fick använda dem igen.
Tillsammans med det röda regnstället, och ett paraply,
traskandes till skolan. Vilket resulterade i ett par riktigt arga skavsår.
Undrans vilka skor man ska ha idag.
Båten drogs upp igår också, trist.
Men inte vill man vara där ute på ön nu när det regnar och blåser jämnt.
Snart är det ju vår ändå :).

Matteprovet gick bra känns det som. Är nöjd med det jag presterat med tanke på den alltför magra tid som jag lagt ner. Men inte kan man slappna av för det,
nu är det bara börja räkna till nästa och så allt annat inom studierna som skall göra.
Roligt är det ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar