20 oktober, 2011

Ljusfrossar och snart Fredag


Jag förstår ju att jag inte är den enda som ljusfrossar i dessa tider.
Har köpt en massa blockljus i olika färger, och jag vill ha mera. 
Överallt.



Det är det enda nöjet jag har nuförtiden, lite så.
Eftersom jag lägger ner många timmar på att studera hinner jag inte med så mycket mer 
än att äta en god middag och sedan dra på yllesockorna, tända ljus och sjunka ner i soffan.
Bland kuddarna, med en tidning, eller kanske datorn, eller ingenting.

Har unnat mig en tidning, fick bli i matens tecken.
Såg en rubrik Ost och Vin+ alla tillbehör, tyckte jag lät perfekt,
inför kommande, ruggiga höstkvällar.

På lördag skriver jag tenta i mattekursen, klarade prov nummer två,
så slutprovet blir lite tunnare.
Sedan om en vecka exakt, är även andra tentan avklarad,
och gud så jag längtar! 

Jag önskar er en fin fredag och helg.
Ska faktiskt efter tentan på lördag, inte studera för en gång skull utan fara till byn,
där någon skulle bjuda på gott.. :)
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar