28 oktober, 2011

Morgonstund


Ingen klocka hann ringa utan jag vaknade tidigt med grus i ögonen.
Nästan lika tidigt som när jag skall promenera till skolan, och jag var så trött när jag tassade upp.
Men samtidigt, inte, och kokade kaffe och tände ljusen.
Läste tidningen och pratade med katterna.
Tv:n bluddrade på i bakgrunden och morgonstund har guld i mun.
Konstigt, att helt plötsligt inte ha några måsten så,
ingen tenta som jag måste studera till.
Då åkte kameran fram igen.


Lilla oranga tigern svär åt fåglarna
De flyger utanför fönstret och retas. Varje morgon sitter de två missarna, i köksfönstret,
och frenetiskt hackar med tänderna. Så fort man rör sig mot balkongdörren,
skuttar Katten Gustav upp och vill ut, för att ge dem på moppo.

Men nu är det dags att ta tag i dagen, börjat bra har den gjort,
tur det, då lite minde rolig aktivitet skall råda nu.
Storstädning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar