03 oktober, 2011

Sprakande färger


Då var jag på hemma plan igen efter en helg i Korpilombolo.
Att det är vackert där mot norr, med bergen, sjöarna och skogen.
Hade tänkt fota en massa, men vart bara en bild när jag var på väg hem i smått regn.
Har blivit skämt bort med viltkött, vedeldad bastu, fantastisk miljö, härligt folk och frisk luft.
En skogspromenad hann vi med, men någonting lurade i skogen och ja, tänk om det var en nalle,
så vi vände faktiskt om och promenerade efter grusvägen istället.
Tyvärr var jag inte i det bästa skicket söndagsmorgon,
så kunde inte riktigt njuta av den där sprakande brasan jag hörde när jag med dunkande huvud ,
låg i den stora sängen.
Bara mig själv att skylla faktiskt, då kvällen innan var så trevlig med alla nya bekantskaper,
så det slank ner någon drink för mycket.
Längtar faktiskt tillbaka, fanken att det ska vara så långt bort.
Annars hade jag nästan kunnat köpa mig ett hus där, bland bergen.

Det där med sömn har det dock varit lite värre med vilket märktes idag när geniknölarna skulle gnuggas.
Som tur är har jag de bästa studiekamraterna som tålmodigt förklarar svaret en 100:de gång :).
Och det behövdes för imorgon är det prov och jadå, jag är klart förbered.
Så förbered att det är inte går in mera, utan nu blir det bläddra i IKEA katalogen istället,
och planera inför kommande besök, utan att spräcka budgeten.
Hoppas ni fina också har fått njuta av en härlig hösthelg.

1 kommentar: