21 september, 2011

Ensamvarg



Väntar fortfarande på att den andra skall komma hem från Finland.
Saker och ting tog lite längre tid så idag torde han dyka in genom dörren.
Har fått vara ensam några nätter, vilket har varit skönt.
Igår var jag alldeles yr i bollen när jag skulle stiga upp, 
nästan så jag trodde att jag hade vaknat upp i en båt på ett stormande hav.
Efter en lunch med min mor bestämde jag mig för att ta det ganska så lugnt,
så jag tände en massa ljus och kröp ner i soffan med den blå rutiga filten.

Tog in hösten förra veckan, efter en visit på paradisön.
Konstigt nog har inte päslbollarna försökt massakera det torkade riset och mossan,
så det står där så fint.



Funderade på framtida inredning, och hur svårt det kan vara att bygga ett element skydd.
Det skulle vara snyggt.
Och vilket rum som skall prioriteras först,
eller ska man göra lite här och där.
Pratade högt för mig själv, och 
Zimba kröp ihop på sin vita filt,
och Katten Gustav placerade sig på sin stora kudde.
Mitt trogna sällskap.
Och så godisskålen.

Ikväll ska jag fixa lite gott kvällsfika, redo att smaska i sig när den andra är hemma.
Sådant från Finland har alltid varit speciellt, då min mormor är därifrån,
och nu är det extra extra speciellt.
Så finsk makkara, salt gurka, lunchsallad , rökt finsk ost
och så ett riktigt surdegsbröd,
ska det kalas med.

Men först skolan och en massa matte.
Tänk om jag dessutom skulle ta mig ut på en promenad också.
Fin torsdag!

1 kommentar:

  1. Hoppas att skolan gick fort så att du fick komma hem snabbt:) Lät mycket skönt det du skulle göra, kvällsfika och mys!
    Skönt med helg imorgon tycker jag, veckorna går fort men den där fredagskänslan är ju alltid lika härlig. Stor kram Therese

    SvaraRadera