08 september, 2011

Snart helg


Löven börjar skifta färg.
Kallare vindar, mörkare kvällar och sjunkande temperatur.
Inspireras av alla färgerna och vill omges med varmare färger när man tassar omkring med yllesockorna och en rykande dryck.


Kanske jag också tar in lite lila. Och så grått och lite grönt.
I helgen ska jag plocka med mig lite höstgrönt som får pryda här hemma.
Kanske lite blåbärsris till balkongen och lite grön mossa.
Undrans om det är dags att ta in blommorna och kanske skörda kryddorna.

Torsdag idag, och fredag imorgon.
Inte mig emot, snarare tvärtom. Så skönt det ska bli med helg!
Blir att fara ut i skärgården, kanske sista helgen för iår.
Bada bastu och mysa i fotogen lampans sken.
Fin helg till er.

Alla bilder från Day Birger et Mikkelsen, i eget kollage. 

2 kommentarer:

  1. Heeej Jenny!
    Lääänge sedan jag var här nu. Som alltid hög mysfaktor hos dig och en härlig återspegling av livets goda stunder!
    Låter som om du kommit in i normala rutiner efter en varm och skön sommar!
    Keep up the good work!
    Kram på Dig!!!
    //Tina

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Hoppas du fick en skön helg med bastu, låter helt fantastiskt i mina öron:)

    Stor kram Therese

    SvaraRadera