06 september, 2011

Tisdag


Ja, då var skolan igång, på riktigt. Böckerna har äntligen kommit och jag har konstaterat att jag måste räkna ungefär 250 sidor matte. Gulp!
Detta skall dessutom vara gjort på mindre än två veckor...
Den andra kursen har också kommit igång ordentligt och idag har vi börjat med gruppövningarna.
Gick bra ändå, med tanke på att jag inte hunnit läsa något i boken.
Eller det beror på hur man definierar bra,
men jag lärde mig någonting.

Problemet är bara det att när man sitter och gnuggar energiknölarna,
så är man alltid om oftast sugen på någonting.
Det där sockret.
Att dagligen trycka i sig kanelbullar och choklad,
är inte bra om man vill undgå att utöka garderoben med större storlekar.
Men vad finns det för alternativ?
Ett gott mellanmål i form av fruktsallad, eller kanske de där fikonbollarna?

1 kommentar:

  1. En god smoothie kanske? Det körde jag med i vintras när jag skulle bli av med sötsuget inför bröllopet (alltså gå ner i vikt haha).

    Lycka till med pluggandet, boken ser onekligen hyfsat tjock ut;) Kram Therese

    P.S Blev ingen fisk för mig i lördags...de fångade endast en liten makrill som de grillade ute på ön. Nästa gång kanske haha

    SvaraRadera