02 september, 2011

Fredag


Ja, då var skolan igång och regnet öser ner. Har passerat det första steget mot hösten, September.
Någonstans måste man konstatera att sommaren faktiskt är slut. Det känns tråkigt då man knappt hunnit njuta av den. Även fast man har varit där bland grönskan så har man varit på annat håll.
Och så havet. 
Har ändå hunnit med ett par svängar ut på paradisön, och några till blir det också innan båten dras upp.
Men lika fullt känns det varje år kring denna tid att det har blivit alldeles för lite, 
men samtidigt så mycket som man har hunnit. 
September är också en fin månad, med någorlunda värme får vi hoppas.
Och sedan får man kurra ihop sig och fixa här hemma istället och studera under lampans sken.
Hösten är mysig, men inte nu. 
Sen.

Skolan som sagt har kommit igång och jag har bestämt träff med två trevliga utbytesstudenter för att praktisera engelska. Öka på ordförrådet och försöka uttala orden rätt då kommande redovisningar på det språket väntar. Att jag är nervös är nog en för fjuttig beskrivning, men det måste göras.

Jag önskar er alla en fin helg! Själv blir det att sitta mycket i bilen och sedan arbeta. Men först ett besök på skolan.




2 kommentarer:

  1. Havet är väl ändå det allra bästa med sommaren.
    Sådan frihet och inspirationskälla!
    Har bott vid havet hela sommaren och som jag älskat det!

    Men hösten har sina guldkorn den också, nu vill jag ha höst.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder! Önskar dig en riktigt skön helg!

    Stor kram Therese

    P.S Vad bra att jag kan kommentera nu;)

    SvaraRadera